Четвъртък, 30 Януари 2014 15:25

Едноличните търговци плащат 15% данък върху доходите си от стопанска дейност

Написана от 
Оценете
(0 гласа)

Доходите от стопанска дейност на едноличните търговци се облагат със ставка от 15%, а за останалите доходи, подлежащи на облагане с данък върху общата годишна данъчна основа, всички физически лица заплащат 10% данък. Така например едноличен търговец, чиято дейност е производство на сладкарски изделия, ще заплати 15% данък върху годишната данъчна основа като ЕТ. В същото време, ако собственикът на предприятието на едноличния търговец е получил хонорар по граждански договор, то този доход ще се обложи с данък върху общата годишна данъчна основа в размер на 10 на сто.

Едноличните търговци, които през 2013 г. не са осъществявали стопанска дейност и не са придобили други доходи, подлежащи на деклариране, не са задължени да подават годишна данъчна декларация през 2014 г.

Годишната данъчна декларация може да бъде изтеглена от интернет сайта на НАП. Формулярите се подават до 30 април 2014 г., като декларираният данък за довнасяне по декларацията трябва да бъде внесен в същия срок.

Ако годишната данъчна декларация се подаде до 10 февруари 2014 г. и в същия срок се внесе данъка за довнасяне по декларацията или част от него, може да се ползва 5% отстъпка върху внесения в същия срок данък за довнасяне. 5% отстъпка могат да ползват и едноличните търговци, които подадат годишната си данъчна декларация по електронен път, подписана с електронен подпис, в срок до 30 април 2014 г. Отстъпката се ползва върху размера на данъка за довнасяне, определен в декларацията. Може да се ползва само една от двете отстъпки.

 

Пощенска банка надбяга собствената си глупост *

Успешни банкери или модерният Бай Ганьо в скъп костюм

За какво прокуратурата трябва да провери ръководството на БНБ

 

Хотели и туризъм в България !       Държавна администрация  Забележителности в България
Прочетена 1617 пъти Последно променена в Четвъртък, 30 Януари 2014 15:27
Влезте, за да коментирате