Минималната работна заплата ще стане 560 лв. от 1 януари 2019 г. Размерът й ще се повиши с 9,8% в сравнение с настоящата година, реши правителството.
Увеличаването на размера на минималната работна заплата отразява заявения приоритет на правителството за устойчиво повишаване на стандарта на живот.
Нарастването ще допринесе за повишаване на мотивацията за търсене на работа на най-нискодоходната група от работната сила, както и за запазване на жизненото равнище и намаляване на риска от бедност сред работещите.
За повишаването на минималната работна заплата способстват икономическото развитие, устойчивите темпове на ръст на БВП през последните години, увеличаване броя на заетите и отчетеното повишаване на средната работна заплата за страната.
От 1 януари 2019 г. минималната работна часова заплата ще бъде 3,37 лв.
Последните от Марин Маринов
- 83 млн. евро за зелени технологии: кои български фирми могат да получат до 450 000 евро
- Българската икономика расте с 2,6%, но Световната банка вижда проблема: кой ще работи и какво ще произвежда?
- Гълъб Донев от ЗКПЧ до финансов министър: ЕЦБ даде урок по сметки за 33% „свръхпечалба“
- Радев победи олигархията, преди законът да я е открил
- Манолова срещу скъпите храни: битка за потребителя или за имиджа на Радев?